FAQ

Hoe is nvoice tot stand gekomen?
Waarom is nvoice gratis?
Is het mogelijk om eerder gemaakte offertes om te zetten naar facturen?
Is het mogelijk om de layout van mijn facturen en offertes te wijzigen?
Is het mogelijk om de nummering van facturen en offertes te wijzigen?
Is het mogelijk om producten aan te maken en deze dan te gebruiken bij het opstellen van facturen of offertes?
Is het mogelijk om facturen of offertes achteraf aan te passen?
Is het mogelijk om de facturatie van meerdere bedrijven te doen met nvoice?



Hoe is nvoice tot stand gekomen?

nvoice is tot stand gekomen bij de zoektocht naar een gratis facturatieprogramma dat eenvoudig te bedienen is en toch heel flexibel in omgang is.

Waarom is nvoice gratis?

nvoice wordt gesponserd door advertenties. Hierdoor is het mogelijk om deze dienst gratis aan te bieden.

Is het mogelijk om eerder gemaakte offertes om te zetten naar facturen?

Het is mogelijk om offertes om te zetten naar facturen. Je kan dit doen door op de link 'Offertes' te klikken en vervolgens op de link 'Omzetten naar factuur' te klikken. Je komt op een pagina terecht waar je het factuurnummer, de factuurdatum, de klant en de geldigheidsduur van de nieuwe factuur kan instellen. Na het omzetten in factuur zal de offerte verdwijnen uit de lijst met offertes.

Is het mogelijk om de layout van mijn facturen en offertes te wijzigen?

Ga naar 'Instellingen' en klik op de link 'Documentlayout wijzigen'. Kies vervolgens een ander layouttype en druk op OK. Vanaf nu zal de layout van jouw facturen en offertes gewijzigd zijn. Indien u een specifieke layout wil die eigen is aan uw bedrijf, neem dan contact op met ons. Wij zullen hiervoor slechts een kleine vergoeding vragen. Het is ook mogelijk om factuur hiervan te krijgen zodanig dat u dit in uw boekhouding kan inbrengen.

Is het mogelijk om de nummering van facturen en offertes te wijzigen?

Het is mogelijk om de nummering van facturen en offertes aan te passen aan uw eigen wensen. Indien u een nieuw document aanmaakt dan zal nvoice automatisch het volgend factuurnummer bepalen. Indien u om één of andere reden een ander documentnummer wenst, dan kunt u dit aanpassen via 'Instellingen' - 'Nummering wijzigen'. Bij de aanmaak van een document kunt u ook manueel het documentnummer wijzigen. U dient daarna ook de nummering te wijzigen via de hiervoor beschreven methode indien u een consequente nummering wenst.

Is het mogelijk om producten aan te maken en deze dan te gebruiken bij het opstellen van facturen of offertes?

Dit is helaas nog niet mogelijk. In de toekomst zal ook deze mogelijkheid beschikbaar zijn. Indien u hierover meer informatie wenst, gelieve dan het contactformulier in te vullen zodanig dat wij u kunnen contacteren.

Is het mogelijk om facturen of offertes achteraf aan te passen?

Het is mogelijk om de details van een factuur of offerte achteraf aan te passen. Ga naar 'Facturen', zoek de juiste factuur op en druk op het logo met het potlood. U kunt nu de details van uw document wijzigen en uw document opnieuw afdrukken. Indien u zicht vergist hebt van factuurdatum, klant of geldigheidsduur dan dient u de factuur te wissen door op het rode kruisje te drukken dat naast de factuur staat. U kunt vervolgens de factuur opnieuw aanmaken door het factuurnummer aan te passen en de gewijzigde gegevens in te geven.

Is het mogelijk om de facturatie van meerdere bedrijven te doen met nvoice?

Met nvoice is het mogelijk om de facturatie van een ongelimiteerd aantal bedrijven te doen. Tijdens uw eerste aanmelding op onze website hebt u reeds de gegevens van uw eerste bedrijf ingevuld. Indien u nog een ander bedrijf wil toevoegen klik dan gewoon op de link 'Bedrijf toevoegen' en vul de gegevens van het nieuwe bedrijf in. Indien u achteraf van bedrijf wil wijzgen druk dan op de link 'Actief bedrijf wijzigen'